Pages

Labels

28 Kasım 2012 Çarşamba

NE ZOR İŞLER BUNLAR


              İnternet dünyası dışarıdan bakıldığında her ne kadar çok kolay gibi gözükse de içeriğinde gerçekten koskoca bir dünya gizliyor; şifreler kodlar diller... En basitinden bir blog yazarı olarak sadece yazı zannettiğim çok şeyin ardında binlerce kod olduğunu görünce devedeki kulağın bir hücresi bile olmadığımın farkına vardım :) neyse ki bilgisayar uzmanı arkadaşım ve kardeşim çok sağolsun yardımlarını hiç esirgemiyor. Bir pikselin bile nasıl oluştuğunu hem donanım hem yazılım olaraktan öğrenmeye kalktım bir hafta içerisinden çıkamadım , sonra dedim ki sen otur sadece yazını yaz birileri nasıl olsa bunu yapıp önümüze koyuyor :) tabi koydukları gibi de tomar tomar paralarını da alıyorlar. Geçenlerde arkadaşımın gösterdiği bir site vardı, internet dünyasının ne kadar garip bir dünya olduğunu orda da anladım adamlar sadece reklam sitesi yapmış "bir milyon dolar" diye piksel başına 1 dolar alıyorlar reklamlardan ,evet yanlış okumadınız piksel başına 1 dolar. Sadece bir tek sayfa; yukarıdan aşağıya 1000 piksel sağdan sola 1000 piksel. Toplam alanları site adıyla uyumlu; bir milyon.. piksel başına 1 dolar aldığını hesaplarsak sadece bir sayfadan 1 milyon dolar para alıyorlar. İşte bir pikselin nasıl oluştuğunu nasıl programlama diliyle işlevselleştiğini ve o piksellerden nasıl para kazanıldığını hayretle izledim. Şimdi bu yazıyı okuyan firefox kullanıcıları araçlar menüsünden web geliştirici seçeneğinden sayfa kaynağına bakarsa bu sayfanın arka yüzündeki kodlarını göreceklerdir. Çok basit zannettiğim google konusuna hiç girmeyeceğim aylarca işin içinden çıkamam :) herkese sevgi ve saygılarımla...

1 yorum:

  1. Kardeşim, güzel bir yazı olmuş. Böyle yazarsan yakın zamanda okuyucu kazanacağından eminim :)

    YanıtlaSil